Dyrektor Archiwum poszukuje kandydatów na stanowisko:

ARCHIWISTA

ds. kształtowania narodowego zasobu archiwalnego

w Oddziale Nadzoru nad Narastającym Zasobem Archiwalnym

Liczba lub wymiar etatów:

1

Miejsce wykonywania pracy:

Bydgoszcz

teren Województwa Kujawsko – Pomorskiego

część powiatu chojnickiego i gnieźnieńskiego

O stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 5 Ustawy o służbie cywilnej.

Główne obowiązki:

Kontroluje – prawidłowe postępowanie z dokumentacją – kontrola archiwów zakładowych w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych prawidłowego narastania, gromadzenia, opracowywania i przekazywania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.

Ocenia – ekspertyzy archiwalne – przeprowadzanie ekspertyz archiwalnych związanych z wartościowaniem i oceną dokumentacji w państwowych, samorządowych i niepaństwowych jednostkach organizacyjnych.

Opiniuje – przepisy kancelaryjno-archiwalne – opiniowanie projektów przepisów kancelaryjno-archiwalnych regulujących postępowanie z dokumentacją.

Opiniuje – brakowanie dokumentacji niearchiwalnej – opiniowanie pod względem merytorycznym i formalnym wniosków na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych.

Przeprowadza – z państwowymi i niepaństwowymi jednostkami organizacyjny konsultacje z zakresu prawa archiwalnego.

Szkoli – pracowników jednostek organizacyjnych w zakresie posługiwania się przepisami kancelaryjno-archiwalnymi.

Wykształcenie: średnie i policealne

Wymagania konieczne:

Doświadczenie w pracy administracyjno – biurowej 12 miesięcy.

Znajomość prawa archiwalnego oraz przepisów dotyczących zarządzania dokumentacją i umiejętność ich interpretacji.

Znajomość funkcjonowania kancelarii współczesnych i systemów kancelaryjnych oraz zasad organizacji i funkcjonowania archiwów zakładowych.

Wymagania pożądane:

Studia archiwalne lub zarządzanie dokumentacją,

Umiejętność obsługi programów komputerowych (Access, Word)

Znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Ustawy o służbie cywilnej

Prawo jazdy kat. B

Doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub organach wymiaru sprawiedliwości

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,

oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo skarbowe popełnione umyślnie,

oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,

życiorys i list motywacyjny

kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego

w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej

Inne dokumenty i oświadczenia

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów/kandydatek, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów/kandydatek

Informacja o warunkach pracy:

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

– stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem

– praca w terenie

stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych jednostkach organizacyjnych.

– trudne warunki pracy w niektórych pomieszczeniach magazynowych archiwów zakładowych jednostek nadzorowanych (piwnice, strychy, możliwość mikrobiologicznego skażenia akt i pomieszczeń, kurz, itp.)

Otoczenie organizacyjno – techniczne miejsca pracy

praca z materiałami archiwalnymi

– możliwy kontakt z czynnikiem alergennym

– okresowo praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie

– budynek przy ul. Dworcowej nie posiada windy i nie jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

Dokumenty należy składać lub przekazać do:

30.03.2018 r.

pod adresem:

Archiwum Państwowe w Bydgoszczy

85-009 Bydgoszcz ul. Dworcowa 65

z dopiskiem „oferta pracy”

Inne informacje:

– o terminie otrzymania oferty decyduje data stempla pocztowego

– oferty niekompletne i otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane

– kandydatki/kandydaci zakwalifikowane/ni/ zostaną powiadomione/ni/ o terminie rozmowy wstępnej telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej

– dokumentów nie odsyłamy, oferty kandydatek/kandydatów niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone

– oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (052) 33-95-403, 33-95-401.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną.