Aktualności

Zapraszamy do udziału w akcji ARCHIWUM ZJEDNOCZONEJ EUROPY

Minęło już 20 lat od kiedy Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. 1 maja 2004 roku otworzył się nowy rozdział w historii naszego kraju. Akcesja Polski do Unii wpływa na nas cały czas i pozwala na ciągły rozwój państwa, społeczeństwa i nas jako pojedynczych obywateli.

Jako sieć Archiwów Państwowych posiadamy w swoim zasobie różne świadectwa dołączenia Polski do Zjednoczonej Europy. Przede wszystkim są to dokumenty urzędowe, ulotki i plakaty zachęcające do udziału w referendum akcesyjnym, plakaty wyborcze do Parlamentu Europejskiego, artykuły, wycinki prasowe i dokumenty związane z konferencjami, debatami, dyskusjami na temat obecności Polski w UE.

Dołącz do nas i uzupełnij nasze zbiory swoimi materiałami i stwórzmy razem Archiwum Zjednoczonej Europy!

Przekaż nam swoje relacje i materiały, które będą stanowić bezcenne źródła historyczne dla kolejnych pokoleń. Zostań świadkiem historii i podziel się wspomnieniami oraz pamiątkami. Sięgnij po: zdjęcia, albumy, listy, pocztówki, rysunki, plakaty, zapiski, notatki, pamiętniki, dzienniki, ulotki, wycinki prasowe, gazetki okolicznościowe, memy, nagrania audio, wideo i inne.

Uczestnikiem akcji może zostać każdy – osoby prywatne, stowarzyszenia, fundacje, instytucje, organizacje, wspólnoty społeczne.
Przekazane materiały zostaną udostępnione w serwisie Szukaj w Archiwach, gdzie każdy będzie mógł je przeglądać w formie online.

Wszystkie szczegóły znajdziesz na stronie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych:

20 lat Polski w UE

Zapraszamy do udziału!

UWAGA: Zmiana adresu do korespondencji i telefonu (edytowane)

Informujemy, że zmianie ulega adres korespondencyjny Archiwum. Nowy to:

ul. Mieczysława Karłowicza 17
85-092 Bydgoszcz

Nowa siedziba jest jeszcze zamknięta dla gości

Nowy numer telefonu do Archiwum (kancelaria):

22 439 04 01

Numer (w technologii VoIP) został przydzielony przez operatora.

Numery wewnętrzne będą aktualizowane systematycznie na stronie internetowej naszego Archiwum po przyłączeniu ich do sieci

Wejście główne do budynku, schody obok podnośnik do wózków nad otwartymi drzwiami logo archiwów państwowych
Wejście główne do budynku

Oferty pracy w Archiwum

Dyrektor Archiwum Państwowego w Bydgoszczy poszukuje osoby do pracy na stanowisku

młodszy informatyk w Dziale administracyjno -gospodarczym

Więcej informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Prezesa Rady Ministrów – Oferta pracy

Oferty pracy w Archiwum

Dyrektor Archiwum Państwowego w Bydgoszczy poszukuje osoby do pracy na stanowisku

referent w Dziale administracyjno -gospodarczym

Więcej informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Prezesa Rady Ministrów – Oferta pracy

Trzecia edycja konkursu genealogicznego “Bez korzeni nie zakwitniesz”

Archiwa Państwowe oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej zapraszają uczniów klas 4-7 szkół podstawowych i ich nauczycieli do udziału w 3. edycji konkursu „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”. Zadaniem uczestników, podobnie jak przy poprzednich edycjach, będzie przygotowanie drzewa genealogicznego swojej rodziny.

Dwie poprzednie edycje konkursu spotkały się z wyjątkowym zainteresowaniem
i pozytywnym odbiorem uczniów i nauczycieli. W ich efekcie „młodzi genealodzy” postawili swoje pierwsze kroki w obszarze poszukiwań genealogicznych. Jak opowiadali uczestnicy – zamiast „grać w gry na komputerze”, z zafascynowaniem słuchali opowieści babć i dziadków.

Więcej informacji oraz regulamin konkursu znaleźć można na stronie https://archiwarodzinne.gov.pl/konkurs/konkurs-bez-korzeni-nie-zakwitniesz-moja-wielka-i-mala-ojczyzna-

Prace konkursowe można nadsyłać do 24 kwietnia 2024 r. za pomocą formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie konkursu (archiwarodzinne.gov.pl).

Funkcjonowanie Archiwum w okresie przeprowadzki – przypomnienie

Przypominamy, że czytelnie akt przy ulicy Dworcowej i Wiślanej są nieczynne. Udostępnianie zasobu zostanie wznowione już w nowej, aktualnie zamkniętej dla gości zewnętrznych, siedzibie przy ulicy Karłowicza 17. O terminie rozpoczęcia działalności poinformujemy w oddzielnej wiadomości.

Korespondencję do Archiwum prosimy cały czas kierować na adres pocztowy: ulica Dworcowa 65, 85-009 Bydgoszcz, lub e-mail: kancelaria@bydgoszcz.ap.gov.pl. Z uwagi na zaangażowanie w proces translokacji zasobu kontakt z poszczególnymi pracownikami może być utrudniony. Lista adresów e-mail naszego Archiwum dostępna jest na naszej stronie internetowej w zakładce https://www.bydgoszcz.ap.gov.pl/kontakt/ .

Do odwołania wstrzymane jest wykonywanie kwerend usługowych z materiałów archiwalnych. Kwerendy do celów urzędowych (w tym sądowych) i socjalnych wykonywane są w bardzo ograniczonym zakresie.

Zmiany w harmonogramie pracy Archiwum

Informujemy, że od 29 grudnia 2023 do 2 stycznia 2024 roku Archiwum będzie nieczynne. Dotyczy to wszystkich oddziałów Archiwum, włącznie z inowrocławskim.

Od 3 stycznia przyszłego roku sekcja przy ulicy Wiślanej będzie niedostępna dla użytkowników zewnętrznych.

Za powstałe utrudnienia przepraszamy.