Dyrektor Archiwum poszukuje kandydatów / kandydatki na stanowisko: Specjalista ds. popularyzacji zasobu i nadzoru nad narastającym zasobem archiwalnym

w Archiwum Państwowym w Bydgoszczy Oddział w Inowrocławiu

liczba lub wymiar etatów: 1/4

Miejsce wykonywania pracy: Inowrocław ul. G. Narutowicza 58

O stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 5 Ustawy o służbie cywilnej.

Główne obowiązki:

  • Prowadzenie działalności popularyzatorskiej dotyczącej zasobu Oddziału w Inowrocławiu.
  • Organizowanie wystaw i pokazów materiałów archiwalnych, przyjmowanie wycieczek.
  • Wykonywanie we współpracy z Oddziałem Nadzoru nad Narastającym Zasobem Archiwalnym całokształtu prac związanych z archiwami zakładowymi opisanym w Regulaminie organizacyjnym Archiwum Państwowego w Bydgoszczy podległymi terytorialnie pod Oddział.
  • Organizowanie i koordynowanie zebrań, konferencji i sesji naukowych.
  • Współpraca z ośrodkami naukowymi, Polskim Towarzystwem Historycznym Oddział w Inowrocławiu, Towarzystwem Miłośników Miasta Inowrocławia oraz innymi stowarzyszeniami regionalnymi.
  • Prowadzenie działalności informacyjnej we współpracy ze środkami masowego przekazu.

Wykształcenie: wyższe

Wymagania niezbędne:

– staż pracy w obszarze archiwistyka na stanowisku o podobnym zakresie zadań 2 lata,

– dobra znajomość zasobu Archiwum;

– umiejętność redagowania prac naukowych;

– znajomość przepisów prawa w zakresie dotyczącym zajmowanego stanowiska a w szczególności przepisów Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,

– bierna znajomość języka niemieckiego – neografia – znajomość języka umożliwiająca czytanie i rozumienie literatury przedmiotu (w tym czytanie akt i rękopisów)

Wymagania dodatkowe:

– studia podyplomowe z zakresu archiwistyki i zarzadzania dokumentacją

– przeszkolenie w zakresie systemów informatycznych obowiązujących w archiwach państwowych, w szczególności ZoSIA i NIKA.

– przeszkolenie z zakresu ochrony danych osobowych

– umiejętność pracy w zespole

– komunikatywność

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • życiorys i list motywacyjny,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie zawodowe,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  •  w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej

Inne dokumenty i oświadczenia

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów/kandydatek, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów/kandydatek

Klauzula informacyjna dla kandydata / kandydatki

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Archiwum Państwowe w Bydgosz-czy, ul Dworcowa 65 85-009 Bydgoszcz,

2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod numerem telefonu 52 33955414 lub adresem email – iod@bydgoszcz.ap.govpl,

3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekruta-cji – na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobo-wych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.

4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres tej i przyszłych rekrutacji nie dłużej niż 6 miesięcy od momentu złożenia aplikacji

5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa

6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgo-dy w dowolnym momencie

7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

8) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozosta-łym zakresie jest dobrowolne

Informacja o warunkach pracy:

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

– stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem

– praca wymaga wysiłku fizycznego w związku z przenoszeniem akt

– praca w terenie

– stres związany z przeprowadzaniem kontroli w innych jednostkach organizacyjnych

– trudne warunki pracy w niektórych pomieszczeniach magazynowych archiwów zakładowych jednostek nadzorowanych (piwnice, strychy, możliwość mikrobiologicznego skażenia akt i pomieszczeń, kurz, itp

Otoczenie organizacyjno – techniczne miejsca pracy

praca z materiałami archiwalnymi

– możliwy kontakt z czynnikiem alergennym

– praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie

– budynek przy ul. Dworcowej nie posiada windy i nie jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

Dokumenty należy składać lub przekazać do:

28.02.2020 r.

pod adresem:

Archiwum Państwowe w Bydgoszczy

85-009 Bydgoszcz ul. Dworcowa 65

z dopiskiem „oferta pracy”

Inne informacje:

– o terminie otrzymania oferty decyduje data stempla pocztowego

– oferty niekompletne i otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane

– kandydatki/kandydaci zakwalifikowane/ni/ zostaną powiadomione/ni/ o terminie rozmowy wstępnej telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej

– dokumentów nie odsyłamy, oferty kandydatek/kandydatów niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone

– oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 52 33 95 403, 52 33 95 401.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inna cechę prawnie chronioną.