Działanie Archiwum Państwowego w Bydgoszczy w okresie kwarantanny

Szanowni Państwo,

W związku z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii oraz decyzją Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych o ograniczeniu działalności archiwów państwowych i zamknięciu czytelni do odwołania informujemy, że:

do odwołania Archiwum Państwowe w Bydgoszczy oraz Oddział w Inowrocławiu nie przyjmują interesantów zewnętrznych. Sekcja Archiwum w Bydgoszczy przy ul. Wiślanej 27 jest nieczynna.

Prosimy o stosowanie komunikacji elektronicznej i telefonicznej jako alternatywy dla bezpośredniego kontaktu oraz o kierowanie spraw na adres: 
kancelaria@bydgoszcz.ap.gov.pl  lub za pośrednictwem skrzynki Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. 

Dokumenty wymagające zachowania formy papierowej prosimy przesyłać we wskazanym okresie za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Osobiste doręczanie i składanie dokumentów jest możliwe w godzinach pracy urzędu, od 8.05 do 14.50 , w siedzibie przy ul. Dworcowej 65 w Bydgoszczy, niemniej – dla wspólnego bezpieczeństwa – apelujemy o ograniczenie tego typu wizyt.

Ponadto przypominamy, że od dnia 12 marca 2020 r. wszystkie czytelnie Archiwum są zamknięte aż do odwołania. 

Jednocześnie informujemy, że część znajdujących się w zasobie naszego Archiwum w Bydgoszczy oraz Oddziału w Inowrocławiu materiałów archiwalnych w postaci akt stanu cywilnego jest dostępnych w formie skanów na stronach:

 www.genealogiawarchiwach.pl i www.szukajwarchiwach.gov.pl

Za powyższe utrudnienia bardzo przepraszamy i dziękujemy za okazane zrozumienie.